استراتژی محتوا با مشخص کردن چشم انداز به شما در مورد چرایی، چگونگی و زمان انتشار محتوا اطلاعات می‌دهد. استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا شباهت های زیادی با یکدیگر دارند اما شاید مهم‌ترین تفاوت شان این باشد که استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت می‌دهد و بایدها و نبایدهای عملکرد آن را مشخص می‌کند. در مقابل، بازاریابی محتوا بر تکنیک‌ها و شیوه های اجرای استراتژی محتوا تمرکز می‌کند. پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد او در تعیین استراتژی محتوا تاثیر زیادی دارد. تعیین معیارهای موفقیت بازاریابی محتوا از دیگر عوامل تاثیرگذار در استراتژی محتوا است.

تبلیغات بنری (Banner Advertising )
سایت های مختلف بخشی از فضای خود را به تبلیغات بنری اختصاص داده اند، با کلیک بر روی این فضاها به سایت تبلیغ کننده منتقل می‌شوید و می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع تبلیغ دریافت کنید. Banner Advertising پیشتر طرفداران زیادی داشت اما در سال های اخیر مثل گذشته پر رونق نیست و کسب و کارهای کمتری برای دیده شدن از آن استفاده می‌کنند. رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده می‌کنید و میزان ارتباط آن با کسب و کارتان در موفقیت این شیوه از تبلیغات بسیار تاثیرگذار است. هرچه مخاطبان هدف بیشتری از بنر شما بازدید کنند میزان اثرگذاری آن افزایش می‌یابد.

بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
در این شیوه از بازاریابی بر میزان عملکرد تمرکز می‌شود و از همکاری کسب و کارهای کوچک با یکدیگر به وجود می‌آید. به هرکسب و کاری که شما را به دیگران معرفی کند و به فروش منجر شود مبلغی پورسانت خواهید داد تا میزان فروش خود را افزایش دهید.

تولید محتوا
تولید محتوا به مفهوم ایجاد محتوای متنی، صوتی و تصویری و انتشار آن در کانال های مختلف ارتباطی به منظور برقراری ارتباط با مشتری و با هدف آگاه سازی از برند و فروش است. با تولید محتوای هدفمند می‌توان به اهداف کلان بازاریابی یک کسب و کار دست یافت. محتوای مفید که برای کاربر ارزشمند باشد می‌تواند اعتماد برند به شما را افزایش دهد و در موفقیت کسب و کار شما تاثیر گذار باشد. تولید محتوای با ارزش به تنهایی کافی نخواهد بود، برای اینکه محتوای شما دیده شود باید برای موتوهای جستجو هم بهینه سازی شود. بسیاری کسب و کار ها با تولید محتوای ارزشمند و انتشار مناسب آن در فضای دیجیتال به موفقیت های زیادی دست یافته اند.